Студијски програм докторских студија из области Методика наставе пружа најновија сазнања из овог поља, са посебним наглашавањем знања и достигнућа у области истраживања различитих методика наставе, образовања, образовне и методичке теорије и праксе. Посебан значај у оваквој концепцији програма имају и предмети изборних блокова који поред методичких, наставних предмета, нуде сaдржаје из различитих сегмената образовања, обухватајући предмете који су усмерени на друштвене промене, приступе образовању ученика са развојним сметњама, даровитим ученицима, одрживом развоју, учењу о индивидуалним разликама код ученика, концепцијама васпитања, резилијентности учесника васпитно-образовног процеса, партиципацији деце и младих.
Сврха студијског програма докторских студија у области Методика наставе, усмерена је на развој стручњака, оспособљених да успешно промишљају и делују у области унапређивања квалитета васпитно-образовног процеса у настави, као и на њихову компетентност у развијању истраживања теорије и праксе методика наставе. Сврха студијског програма докторских студија у области методика наставе, огледа се и у развоју критичког мишљења студената, њиховом оспособљавању да самостално конципирају и спроводе оригинална и научно релевантна истраживања и развијају нове технике и поступке који доприносе унапређивању квалитета васпитно-образовног процеса у разредној настави. Сврха овог студијског програма је и формирање критичког и аргументованог става докторанада према истраживањима других аутора и образовној теорији и пракси.
Циљ студијског програма усмерен је на изградњу компетенција и капацитета студената спремних да одговоре изазовима будуће каријере у методикама разредне наставе, уз знања стечена аутентичним истраживањима наставне праксе и образовног контекста. Уз јачање појединачних капацитета студената издваја се идеја оснаживања рефлексивног истраживача који уме успешно да одговори на истраживачке проблеме у методичкој теорији и пракси.
Преиспитивање постојећег стања у методичкој теорији и пракси и трагање за новим квалитетнијим деловањима и решењима, допринеће развијању потенцијала студената за будуће професионално деловање. Студијски програм, као највиши стадијум институционалног, образовног и истраживачког система образовања учитеља и наставника у методици наставе, своју сврху остварује и путем повезивања предметних, педагошких, психолошких, социолошких, филозофских и дидактичко-методичких научних дисциплина, као и применом интердисциплинарних и методолошких знања и компетенција у развоју, истраживању и унапређењу наставе.
Циљеви студијског програма докторских студија у области Методика наставе су:
* Продубљивање разумевања теоријских и методолошких концепата у области методика наставе, квалитета образовања и процеса учења и поучавања;
* Оспособљавање кандидата за критичко праћење и идентификовање истраживачких проблема у области методика наставе, образовној теорији и пракси;
* Развој креативних способности, иновативности, критичке рефлексије и етичке одговорности кандидата у процесу проналажењу одговора на истраживачка питања и проблеме и креирања иновативних наставних модела и стратегија;
* Подстицање и развијање компетентности кандидата да критички промишљају и преиспитују важеће дидактичко-методичке поставке и научно сагледавају нове могућности васпитно-образовног рада у области одабране методике наставе.
* Оспособљавање студената за самостално конципирање и реализацију сложених научних истраживања чији је циљ примена фундаменталних концепата темељног образовања у сврху унапређивања методичке теорије и праксе наставе.
* Оспособљавање кандидата да, у интердисциплинарном оквиру, развијају нова знања и решавају стручне и научне проблема у настави.