Педагошки факултет у Врању први пут је акредитовао интегрисане (основне и мастер) академске студије за образовање мастер професора технике и информатике 2015. године. Овај модерно конципиран студијски програм прати кључне трендове у образовном систему: осавремењивање наставног процеса, мултидисциплинарност и примена савремених информационих технологија у настави.
Циљ овог програма је стицање компетенција за обављање сложених активности у образовно-васпитном раду у школи, као и процесу самообразовања и даљег стручног усавршавања. Студијски програм је усмерен ка стицању и развијању компетенција студената за примену научних и стручних достигнућа у настави техничких, технолошких и информатичких предмета у основној и средњим стручним школама (члан 3. тачке 13. и 14. Правилника о степену и врсти образовања наставника и стручних сарадника у основној школи; члан 2. тачка 16) Правилника о степену и врсти образовања наставника из општеобразовних предмета, стручних сарадника и васпитача у стручним школама). Такође, овај програм омогућава и стицање вештина за професионално деловање у пружању техничко-информатичке и образовне подршке, као и за истраживачки рад и унапређивање васпитно-образовне праксе.
Завршетком студија студент стиче стручни назив мастер професор технике и информатике.
Студијски програм за образовање мастер професора технике и информатике реализује се кроз 5 година (10 семестара) и састоји се из 41 обавезног предмета (од којих се 4 односе искључиво на практичан рад студената), 12 група изборних предмета (од којих студент бира по један), стручне праксе и методичке праксe. Изборни предмети конципирани су кроз изборне блокове. Пракса се реализује у одговарајућим васпитно-образовним установама и производним погонима.
С обзиром на то да основу студијског програма чине подручја техничких и технолошких наука и информационих технологија, као и систем педагошких дисциплина важних за професионално деловање наставника, овај стручни профил заснован је на нужној интеграцији великог броја дисциплина како по моделу интердисциплинарног повезивања, тако и по моделу мултидисциплинарног изграђивања нових подручја.
Настава на студијском програму реализује се у виду пленарних предавања, вежби, семинара, семинарских дискусија, интерактивних облика наставе, пројектне наставе, тимске наставе, консултација и праксе. Методе и облици учења превасходно су усмерени на активности студената, на процес учења и квалитет знања.
Студијски програм се базира на проучавању техничких, технолошких, информатичких и педагошко-психолошко-методичких дисциплина формативних за професионалну делатност наставника, те је примарна сврха интегрисаних академских студија технике и информатике да образују наставнички кадар, док је секундарна усмерена на образовање кадрова за рад у различитим пословним системима у склопу пружања техничко-информатичке и педагошке подршке развоју кадрова и сл.
Након завршених интегрисаних академских студија, мастер професор технике и информатике поседује, између осталих, компетенције владања научним дисциплинама којима предмети Техника и технологија и Информатика припадају до нивоа потребног за успешно поучавање:
- познаје и критички анализира производне процесе и технолошке системе; социјалне, етичке и еколошке ефекте управљања у техничко-технолошком подручју и ефекте човековог рада у индустријским системима;
- користи различите софтверске апликације; оспособљен је за програмирање у процедуралном и објектно-оријентисаном програмском окружењу, односно за самостално креирање софтверских решења; израду и коришћење мултимедијалних садржаја; креирање и одржавање мањих база података, интернет web страна и др.;
- примењује одговарајуће поступке у дидактичко-методичкој реализацији ових садржаја; усклађује своју праксу са иновацијама у образовању и васпитању.